8 důvodů proč si pořídit trampolínu

Trampolína je skvělá. Trampolína je cool. A pokud byste mi náhodou nevěřili, sepsala jsem Vám 8 zaručených, zdravotních důvodů, proč si trampolínu pořídit a začít na ní skákat.

  1. Prevence obezity

Cvičení na trampolíně je velice efektivní. Člověk u toho zapojí svaly, o kterých do té doby ani netušil, že se v jeho těle nacházejí. Díky tomu spaluje „snadněji“ a rychleji mnohem více kalorií než třeba u běhání, nebo posilování ve fitku.

  1. Šťastnější a veselejší život

Při skákání na trampolíně se uvolňují endorfiny, hormony štěstí. Celý tento proces je umocněn tím, že během skákání se vracíme do dětství, a už jenom tyto vzpomínky nám většinou vykouzlí úsměv na tváři. Takže po skončení cvičení budeme happy jak ty grapy ;).

  1. Pomalejší stárnutí

Stejně jako všechno i naše tělo se s přibývajícím věkem opotřebovává. Srdce slábne, svaly ztrácejí sílu, kosti řídnou a kapacita plic se zmenšuje.  Pravidelným cvičením na trampolíně se může podařit tyto procesy zpomalit.

  1. Krevní oběh

Díky skákání na trampolíně se nám rozproudí krev v žilách. Pořádně se okysličí. To má po nějaké době za následek snížení cholesterolu, a zvýšení červených krvinek, což pomůže upravit krevní tlak. Všechno toto také napomůže k posílení srdce a tím se sníží pravděpodobnost srdeční choroby.

  1. Duševní stav

S okysličením krve souvisí také náš duševní stav. Pořádně okysličená krev proudí do našeho mozku a tím zvyšuje jeho aktivitu. Podpoří tak rychlejší reakce, duševní bdělost. Budeme se cítit tak říkajíc nabitě a vše nám půjde snadno a rychle.

  1. Lymfatický systém

Krom krevního oběhu mají trampolíny blahodárný účinek také na náš lymfatický systém a tím pádem i imunitu. Lymfatický systém je taková odpadní jednotka, která zt našeho těla vyplavuje škodlivé látky, toxiny a dokonce také rakovinotvorné buňky. Čím více jich dokáže odplavit, tím zdravější budeme.  Díky skokům se lymfatický systém rozproudí a vyplaví tak z těla mnohem více škodlivin, než když jsme v klidu.

  1. Klouby

Pravidelné skákání prospívá také našim kloubům. Posilují se šlachy, vazy a svaly kolem kloubů, čímž zmenšíme tlak na samotné klouby.

  1. Pohybový aparát

Používání trampolíny vede k posílení svalstva a stabilizačního systému. Tím pádem se narovnáme, začneme chodit vzpřímeněji, což povede k omezení civilizačních problémů jako je bolest zad a krční páteře. Dále se také zlepší naše motorika, koordinace či rovnováha.

 

Doufám, že se Vám 8 důvodů proč si pořídit trampolínu líbil a zachováte nám přízeň.

Za trampolinyzahradni.cz Terka

Jestli se vám líbí náš blog tak se Vám asi budou zamlouvat i naše sociální sítě
0